Doos op maat

Ten tweede is de doos op maat gemaakt. Dat geeft een goede ‘customer experience’ in het ‘unboxing’ proces. We kennen allemaal de voorbeelden die worden rondgestuurd door boze consumenten die een enkele viltstift ontvangen in een hele grote doos met veel opvulmateriaal. Dat is met inpakmachines verleden tijd.

Stootveilig verpakt

Automatisch inpakken zorgt er ook voor dat producten veilig aankomen bij de klant. Omdat verpakkingen perfect op maat zijn gesneden, kan een product niet schuiven of stoten tijdens het vervoer. Hierdoor krijg je veel tevreden klanten en voorkom je onnodige retourzendingen, omdat zendingen onbeschadigd worden geleverd.

Bedrukking

Bij ons hoef je niet te kiezen tussen snelheid of personalisering: het kan allebei. De machine kan jouw pakketjes namelijk bedrukken met een gepersonaliseerde print in kleur. Hierdoor hoef je niet in te leveren op je branding als je je logistiek uitbesteedt. Bovendien werken in al onze fulfillment-centers mens en robot met elkaar samen. Bij speciale wensen voor de verpakking is er dus ook ruimte voor maatwerk.

Efficiënt inpakken

Tot slot is deze efficiënte manier van werken een groot voordeel voor iedereen in de keten. De consument wil eigenlijk niet betalen voor vervoer en inpakken. De prijzen en kosten staan daardoor onder druk. De webshop zal daarom zoeken naar een zo efficiënt mogelijke manier van inpakken. Een automatische inpakmachine is efficiënt en maakt een concurrerende prijs mogelijk. Een win-win-win-situatie noemen we dat.

De ideale doos op maat

Afhankelijk van de producten wordt de ideale doos op maat geleverd door deze machines, zodat er geen opvulmateriaal wordt gebruikt en zo weinig mogelijk lucht wordt getransporteerd. Wij transporteren hierdoor gemiddeld 40% minder lucht. Zo kunnen we ook meer pakjes mee laten nemen in de vrachtwagen en beperken we onze CO2-uitstoot nog verder. De CartonWrap plakt het verzendlabel op de deksel van de doos. De Jivaro print het verzendlabel op de deksel, waardoor er geen apart labelmateriaal nodig is.

Waarom pakken wij automatisch in?

Je kunt je afvragen wat de voordelen zijn van automatisch inpakken voor webwinkels? Of nog beter geformuleerd, wat zijn de voordelen voor de consument? Allereerst is automatisch verpakken goedkoper en heel duurzaam. Immers, we gebruiken minder karton, we gebruiken minder lucht in de doos en we gebruiken minder opvulmateriaal. Duurzaamheid is tenslotte een thema dat ons allemaal aan gaat.

Bovendien kijken vervoerders steeds meer naar afmetingen en volumegewicht bij de prijsbepaling. Daarnaast bespaar je kosten omdat je geen grote voorraad bedrukte dozen naar Active Ants hoeft te sturen.

De BasketPic

Een onderscheidend onderdeel van onze aanpak is het automatische weegmoment na het picken van de order. Komt het gewicht van de doos overeen met de vooraf gecalculeerde waarde, dan wordt er vlak voor het verpakken van de zending een foto gemaakt van de doos met daarin de bestelde artikelen.

Maar wat kan ik dan met die foto? Je kan er als webshop voor kiezen om deze BasketPic naar je klant te sturen. Dit is natuurlijk niet alleen een leuke reminder voor jouw klant, maar tegelijkertijd ook een extra contactmoment.

Meer weten?

Wil je meer weten over onze inpakmachines? Of wil je ze live aan het werk zien? Valentin vertelt je graag vrijblijvend meer over ons geautomatiseerde inpakproces en de voordelen voor jou. Hij is telefonisch bereikbaar via +32 499 71 40 68.